Website DUO heel de maand april offline!

Het klinkt als een slechte 1 april grap een maand lang geen studiefinanciering kunnen aanvragen, maar dat is het helaas niet. Want heel de maand april is het niet mogelijk om via de website van DUO studiefinanciering aan te vragen, te wijzigen of je status in te zien. Dit komt doordat DUO hun computersystemen (die stammen uit 1986) gaan upgraden. Het is te duur om tijdens de overgang van de twee systemen de website gewoon in de lucht te houden, dus is er voor gekozen dat o.a. het onderdeel “Mijn DUO” een maand lang offline gaat.

De komende tijd krijgen alle (oud-)studenten een brief of e-mail van DUO met daarop alle informatie over het offline gaan van de website en hoe je wel in contact kunt komen met DUO. Het volgende kun je wel of juist niet regelen bij DUO in de maand april:

Wat kan niet in april?
  • Studiefinanciering aanvragen, wijzigen of de status ervan inzien
  • Studieschuld bekijken of wijzigingen doorgeven
  • iDEAL-betalingen doen
Wat kan nog wel in april?
  • Betalingsregeling voor lesgeld aanvragen
  • Wisselen studentenreisproduct
  • Tegemoetkoming scholieren aanvragen of wijzigen
  • Levenlanglerenkrediet aanvragen
  • Diplomaregister raadplegen
  • Lerarenbeurs aanvragen of wijzigen
Studiefinanciering aanvragen en wijzigen niet mogelijk in april

Nieuwe studenten kunnen in de maand april dus niet hun studiefinanciering aanvragen en huidige studenten kunnen hun studiefinanciering niet wijzigen of stopzetten. Erg vervelend dus. Wel blijft DUO telefonisch bereikbaar en via sociale media. DUO heeft al aangegeven dat ze niet te moeilijk zullen doen wanneer huidige studenten in de problemen komen door het offline zijn van de website.

Zorg er dus voor dat je al je eventuele wijzigingen voor 29 maart hebt geregeld in Mijn DUO, zo voorkom je een hoop gedoe achteraf. Ben je al te laat en is de website van DUO al offline? Dan kun je jouw vragen stellen door te bellen naar het telefoonnummer van DUO 050-5997755.