Ervaar het gemak van MijnOverheid

MijnOverheid biedt je toegang tot je post, je Persoonlijke gegevens en je Lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten, zoals de Belastingdienst, toeslagen, RDW, UWV en gemeenten. Je kunt via MijnOverheid bijvoorbeeld een herinnering krijgen als je rijbewijs bijna is verlopen en controleren hoe je bij de gemeente geregistreerd staat. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.

https://youtu.be/TzxWCHd6BkE

 

Het registeren van MijnOverheid is niet moeilijk, je hoeft hiervoor alleen maar in het bezit te zijn van een persoonlijke DigiD. Heb je nog geen DigiD, dan moet je deze eerst zelf aanvragen. Om je te kunnen registeren moet je 3 eenvoudige stappen doorlopen.

Stap 1. Nadat je voor de eerste keer bent ingelogd met je persoonlijke DigiD op mijn.overheid.nl moet je ermee akkoord gaan dat je voortaan post van de overheid digitaal ontvangt in een Berichtenbox binnen MijnOverheid.

Stap 2. Je geeft een e-mailadres op (niet verplicht), zodat je notificaties kunt ontvangen van nieuwe berichten in jouw Berichtenbox of eventuele wijzigingen in je lopende zaken. Om te controleren of het e-mailadres echt van jou is krijg je direct een e-mail met daarin een code, deze voer je vervolgens in op het scherm.

Stap 3. Als laatste wordt er gevraagd om een gebruikersnaam die je kunt gaan gebruiken. Het registeren van een gebruikersnaam is niet verplicht, je logt namelijk altijd in met je DigiD.

Ervaar het zelf en log in met je DigiD op mijn.overheid.nl.

Vond je dit een interessant artikel? Deel hem op social media en spread the word!